מהו סוד הצלחת הקשר הזוגי על פי המודל האבולוציוני ?

הצלחת הקשר הזוגי על פי המודל האבולוציוני מתבססת על שלושה דברים, שכמעט כולם תלויים באישה:

1) על האישה לדעת לזהות את הגבר הראוי לה.

גבר ראוי לאישה הוא גבר שיודע לספק את הצרכים של האישה הספציפית. הגדרת הצורך אומרת ש"צורך זה משהו שסיפוקו גורם שומר עלינו בריאים מבחינה גופנית או נפשית או מפתח אותנו רגשית או רוחנית". תפקידה של האישה לזהות מהן ערכיה, תשוקותיה ואמונותיה. כאשר היא תעשה זאת, היא תזהה נכונה את הגבר הראוי לה.

הערות: קיומו של התנאי הזה, תלוי באישה, ורלוונטי לה בלבד. 

2) על האישה לדעת לגרום לגבר להרגיש שהוא ראוי לה, יותר מכל אישה אחרת בסביבתו.

בשביל אושרה של האישה, קיומו של סעיף ראשון לבדו לא מספיק, היא חייבת לגרום לגבר להרגיש את קיומו של הסעיף הראשון. האישה המערבית היום נופלת בסעיף הזה ברוב המקרים, והסעיף הזה הוא הסיבה שקשרים מתחילים בקול תרועה, נגמרים בענות חלושה. הסעיף הזה לא קל לעיכול לאוזנה של אישה המערבית, אבל הסעיף הזה הוא כמו חוק פיזיקאלי - הוא יתרחש גם אם לא מאמינים בו. דרך ההרגשה בסעיף הזה, הוא יחשוב שהתנאי הראשון מתקיים. אם ההרגשה הזו לא תורגש, הגבר יחפש אותה במקום אחר.

הערות: גם הסעיף הזה תלוי באישה, וגם אותו אפשרי ללמוד. אפשרי רק בעזרת התנאי הזה לגרום לגבר להיכנס לזוגיות, אם זו מטרת קצרת טווח ("אישה מפתה").  אם מקיימים את התנאי הקודם, ולא מקיימים את הנאי הזה התוצאה היא: "אישה מתוסכלת". רק קיומם שני הסעיפים יחד מביא לתוצאה המיוחלת ("אישה מאושרת").

3) חיצוניותה של האישה חייבת לעמוד ברף המינימאלי של הגבר.

ייעודו האבולוציוני של הגבר פשוט יותר מזה של האישה, וכל מה שהיתה צריכה לעשות האבולוציה על מנת שהוא יעמוד בתפקידו - זה הטמעת ליבידו חזק יותר ב DNA שלו על ידי קישורו אל חיצוניותה של האישה.

הערות: הבשורות הטובות הן שהרף המינימאלי לא כל כך גבוה בלשון המעטה. הבשורות הרעות הן שהרף המינימאלי בעיני הגבר עצמו גבוה יותר מהרף במציאות, אולם אם האישה יודעת להפעיל את הסעיף השני (יותר מכל אישה אחרת בסביבתו) - הגבר מהר מאוד יורד אל הרף האמיתי. במילים אחרות גם הסעיף הזה תלוי באישה, חוץ מהמקרים הקיצוניים.