אימון - על קצה המזלג



מתי יודעים שצריך אימון?
אחד הסימנים של צורך באימון הוא, כשישנה הרגשה של תקליט שבור שמתנגן בראש. כמו שאלה שחוזרת על עצמה. זו יכולה להיות: "למה אני לא מתפטר מהעבודה הזו?" או "למה אני לא מתגרשת ממנו?" או "למה אני מרגישה ריקנות?" או "למה אני לא מצליח להתמקד בעבודה?" או "איך שוב אני מתאכזבת מהקשר?". 


למה דווקא אימון?
יש פסיכיאטרים, פסיכולוגים, מטפלים, עובדים סוציאליים, מאבחנים... - בשביל מה צריך גם מאמנים? גם אני שאלתי, והאמת גם עניתי מיד: "עוד פטנט לקחת כסף מאנשים". אבל אחרי שלמדתי קורס מאמנים, גיליתי שלהבדיל מהתהליך הממושך יחסית (עד שרואים את התוצאה) במסלולים שהוזכרו, אימון כשמו הוא, מורגש כבר מהמפגשים הראשונים.


מהו תהליך אימוני?
תהליך אימוני משול לנסיון של אוניה (המתאמן) להגיע בחושך אל נמל מסוים (מטרה שהמתאמן, בשיתוף עם המאמן, הציב לעצמו). האניה נעזרת במגדלור (המאמן) שמאיר לה את הדרך (המציאות), וכל מה שנשאר לאניה (אחרי שהיא רואה את המציאות) הוא להחליט באיזו דרך עליה להגיע אל הנמל.